آمار و ارقام: روز کارگر ارتباطات ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ اولین دادههای رسمی در مورد آمار ارتباطات در یک کتاب مرجع آماری مختصر به مناسبت بیستمین سالگرد انقلاب کبیر اکتبر در سال 1937 منتشر شد که بر اساس دادههای آن، تا اول ژانویه 1935 در قرقیزستان 31 اداره پست و تلفن، 197 آژانس پستی و 632 صندوق پستی وجود داشت. توزیع کالاهای پستی در مناطق روستایی در آن زمان توسط نامهبرهای سواره (177 نفر) و پیاده (342 نفر) انجام میشد. هر ساله تعداد کاربران تلفن همراه در حال افزایش و تعداد کاربران تلفن ثابت در حال کاهش است. بدین ترتیب، اگر در سال 2010 به ازای هر 1000 نفر جمعیت 90 تلفن ثابت و 963 تلفن همراه وجود داشت، در سال 2022 تعداد تلفن ثابت به 31 به ازای هر 1000 نفر جمعیت کاهش یافت و تعداد تلفنهای همراه به 1057 رسید و در این مدت 1.1 برابر افزایش یافت . تعداد کاربران تلفنهای ثابت (آبی) و سیار (سبز) طبق دادههای وزارت توسعه دیجیتال قرقیزستان در سال 2022 در قلمرو قرقیزستان 790 مرکز تلفن فعالیت میکرد که از این تعداد 553 مرکز در ماطق شهری و 237 مرکز در مناطق روستایی بود. بر اساس دادههای عملیاتی، حجم خدمات ارتباطی در سال 2022 به بیش از 28 میلیارد صوم رسید. تمایل به جایگزینی روش سنتی ارتباط صوتی با انتقال دادهها از طریق برنامههای کاربردی اینترنتی در کار است. به طور کلی، بر اساس دادههای اولیه، سهم خدمات ارتباطی از کل تولید ناخالص داخلی در سال 2022 معادل 2.5 درصد بوده است. منبع: کمیته ملی آمار قرقیزستان http://www.stat.kg/ru/news/cifry-i-fakty-den-rabotnika-sv-yazi/ |
اولین دادههای رسمی در مورد آمار ارتباطات در یک کتاب مرجع آماری مختصر به مناسبت بیستمین سالگرد انقلاب کبیر اکتبر در سال 1937 منتشر شد که بر اساس دادههای آن، تا اول ژانویه 1935 در قرقیزستان 31 اداره پست و تلفن، 197 آژانس پستی و 632 صندوق پستی وجود داشت. توزیع کالاهای پستی در مناطق روستایی در آن زمان توسط نامهبرهای سواره (177 نفر) و پیاده (342 نفر) انجام میشد.
کد خبر 15823
نظر شما